Jajcarskie babeczki

Sposobów na jajka i jajecznicę jest wiele – ile kucharzy  tyle pomysłów. Każdy z nich lepszy i coraz to bardziej oryginalny od poprzedniego. Mi jakiś czas temu znudziło się smażenie, czy też gotowanie jajek – w związku z tym powstał ten przepis.

Poza tym jajka są jednym z produktów, które należy spożywać podczas odchudzania się. Po pierwsze są źródłem wielu bardzo istotnych składników pokarmowych, które wpływają na prawidłowy rozwoju i funkcjonowanie naszego organizmu (wspominali o tym specjaliści od jaj jak również dietetycy i lekarze), a po drugie grają istotną rolę w walce z otyłością.

Dlaczego?

Kilkanaście lat temu zespół składający się z naukowców z kilku Uniwersytetów z USA postanowił przeprowadzić eksperyment na grupie kobiet. Jednym podawano na śniadanie jajecznicę, a drugim bajgla – przy założeniu, że kaloryczność obu dań będzie taka sama. Po posiłku czytały i robiły, co chciały (bez bodźców dotyczących jedzenia), a następnie podawano im lunch. Mogły wziąć dowolną ilość tego posiłku. Ilość kalorii spożytych przez kobiety, które jadły jajecznicę była znacząco mniejsza.

Wynika to z faktu, ze ich posiłek pomimo tego, iż zawierał tyle samo kalorii to miał również więcej białka oraz tłuszczy (spożyte na śniadanie jajka dawały sytość na dłużej). Mniejsze spożycie energii oraz brak wyraźnego łaknienia wpłynął również na to, że przez następną dobę kobiety nie czuły potrzeby spożycia dużej ilości pożywienia w porównaniu z tymi, które jadły bajgla (link do artykułu).

Wniosek wysuwa się sam – spożycie większej ilości białka wpływa na sytość oraz brak większego łaknienia podczas dnia. Spożywanie białek szczególnie, jeśli trenujemy bardzo intensywnie jest bardzo ważne.

SKŁADNIKI (4 – 5 babeczek):

• 2 jajka
• Garść kiełków
• 2 rzodkiewki
• 1 łyżka sosu sojowego
• 2 plastry (ok. 40 g) seru Mozzarella lub innego pokrojonego w kostkę
• 1 łyżeczka koperku świeżego lub suszonego
• 2 plastry (ok. 40 g) szynki z indyka pokrojonej w kostkę
• Opcjonalnie – 2 łyżki jogurtu

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1) Jajka roztrzep, dodaj sos sojowy. Następnie wymieszaj z serem, kiełkami, koperkiem oraz szynką.

2) Do silikonowych foremek na babeczki lub innych nalej po 2 – 3 łyżki masy jajecznej. Piekarnik ustaw na 180°C – muffinki jajeczne piecz przez 20 minut.

3) Ułóż na talerzu i dla jeszcze lepszego smaku zjedz je z jogurtem – Pychotka

5 babeczek dostarcza 330 kcal – atutem tego dania jest to, że nie zawiera dodatkowych tłuszczy. W tych 5 babeczkach jest ich zaledwie 19,3 g. Poza tym zawierają zaledwie 5,2 g węglowodanów oraz 33.3 g białek. Przed treningiem porannym śniadanie jak znalazł.

💓 SMACZNEGO 💓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *