Łosoś w przyprawach ze szpinakiem

Jakiś czas temu przedstawiałam Wam przepis na sandacza w porze. Jeśli jednak go nie pamiętacie zapraszam tutaj (chuda rybka). Jak zapewne pamiętacie sandacz jest rybą chudą, a w diecie powinno się również jeść ryby tłuste w tym m.in. łososia.

Dlaczego? Ryby tłuste tj. węgorz, łosoś, makrela czy tuńczyk zawierają znaczną ilość kwasów tłuszczowych Omega-3, które działają ochronnie na układ naczyniowo – sercowy (zmniejszają ryzyko zgonu wywołanego np. zawałem serca czy udarem).Poza tym kwasy te poprawiają wrażliwość tkanek na insulinę, wpływają na rozwój układu nerwowego oraz wspomagają zapamiętywanie i naukę. Naukowcy twierdzą również, że mają zastosowanie w zaburzeniach psychicznych tj. depresja. A to tylko niektóre z wielu dobroczynnych właściwości spożywania ryb.

 

SKŁADNIKI (na 2 porcje ):

• 200 g łososia podzielonego na dwa i oczyszczonego ze skóry.
• 125 g szpinaku
• 100 g kaszy gryczanej
• 50 g almette śmietankowego
• cebula (połowa pokrojona w piórka do ryby, druga część pokrojona w kostkę do szpinaku)
• 2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
• 2 łyżki oliwy z oliwek
• pół szklanki wody
• szczypta pieprzu
• szczypta soli
• szczypta kardamonu
• szczypta roztartego w moździerzy rozmarynu

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1) Łososia przypraw pieprzem, solą, kardamonem oraz rozmarynem z obydwu stron.

2) Następnie połowę pokrojonej cebuli ułóż na dnie głębokiego talerza, a na nią dwa filety ryby. Na wierzch ułóż resztę cebuli.

3) Tak przygotowaną rybę owiń w folię i włóż do lodówki na minimum godzinę.

4) Ułóż filety w parowarze lub piekarniku (180 stopni) na 15 minut w zależności od grubości ryby.

5) Przygotuj kaszę według przepisu na opakowaniu.

6) Resztę cebuli oraz czosnek zeszklić na 2 łyżkach oliwy z oliwek.

7) Dodać szpinak i dusić go około 7 minut na małym ogniu. Do smaku dodać również pieprz oraz kardamon. Po tym czasie dolać wodę i wymieszać całość z serkiem. Jeśli potrzeba doprawić solą. Po około 10 minutach zdjąć z ognia.

Tak jak wspominałam rano zakupiłam m.in. inulinę. Dodałam łyżeczkę do szpinaku. I rzeczywiście poprawia smak potrawy, a w większej ilości pewnie lepiej zagęściła by sos. Także możecie ją dodać albo poczekać aż sos się zredukuje. Wtedy smażymy szpinak dłużej niż 10 minut.

Danie wraz z kaszą zawiera 553 kcal na 1 porcję. Tak jest to dość sporo w porównaniu do innych potraw, natomiast w diecie wskazane jest zjedzenie od czasu do czasu tłustej ryby np. Łososia. 🐟🐟🐟

💓 SMACZNEGO 💓

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *