Placuszki z cukinii

Na początku swojej przygody z blogiem oraz gotowaniem zdrowo wpadł mi do głowy genialny przepis na śniadanie. Prosty, szybki oraz dający energię na cały poranek. Po pierwsze za sprawą jajek, które jak już wcześniej podawałam (jajcarskie babeczki) zawierają białko oraz tłuszcz, dzięki którym czujemy się syci. Po drugie za sprawą otrębów, które …

Owies jak i przetwory z niego powstałe zawierają cenne dla nas białka, lipidy oraz sacharydy. Są źródłem witamin (np. E, B1, PP) oraz minerałów, których jest tu znacznie więcej niż w życie czy pszenicy. Poza tym jest bogatym źródłem m.in. potasu, żelaza i cynku.

Posiada również więcej białka oraz wysoką zawartość aminokwasów egzogennych (są to aminokwasy, które musimy dostarczyć do swojego organizmu wraz z pożywieniem, ponieważ nasze ciało nie posiada zdolności do syntezy tych związków) w porównaniu do innych zbóż. Jest to ponadto produkt, który nie wywołuje negatywnych skutków u osób z nietolerancją glutenu oraz celiakią.

Lipidy (tłuszcz) są bardzo dobrze przyswajalne przez nasz organizm, a większość z nich stanowią wielonienasycone kwasy tłuszczowe tj. linolowy, oleinowy, α-linolenowy. Lipidy zawarte w owsie mają pozytywny wpływ na krwioobieg oraz mają właściwości antyoksydacyjne.

Natomiast sacharydy (węglowodany) cechują się bardzo niskim udziałem skrobii w porównaniu do innych zbóż. W skład węglowodanów wchodzi między innymi błonnik, który ma niesamowite właściwości. Wpływa on m.in. na: funkcję żucia, zwiększenie objętości pokarmów, chroni przed zaparciami oraz daje uczucie sytości (a to tylko niektóre z jego dobroczynnych właściwości).

Podsumowując – zarówno jajka jak i otręby owsiane dostarczają nam cennych składników odżywczych, mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie oraz powodują uczucie sytości – Super sprawa J

Gotowi?

 

SKŁADNIKI (dla jednej osoby):

  • 100 g starej na dużych oczkach cukinii
  • 2 jaja
  • 20 g serka Almette do smarowania
  • 20 g hummusu klasycznego
  • 8 łyżek otrębów owsianych

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1) Jaja roztrzep z serkiem i hummusem, a następnie dodaj otręby i cukinię. Jeśli chcesz dopraw solą i pieprzem.

2) Na blachę wyłóż papier i uformuj placuszki. Piekarnik nastaw na 180 stopni z termoobiegiem. Placuszki piecz przez 15 minut. Po tym czasem wyjmij z piekarnika.

Jedna porcja (czyli około 6-8 placków) zawiera 404 kcal.

 

💓 SMACZNEGO 💓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *