Słodko – ostra pasta z nerkowców

U mnie dzisiejszy dzień był bardzo pracowity – od rana na nogach i tak naprawdę dopiero teraz usiadłam. O 8:00 szczepienie dziecka, następnie położenie jej spać. Około godziny 9:00 zaczęłam robić chleb żytni – 2 bochenki, które jutro pojadą w świat. Następnie zaczęłam przygotowywać zakwas (będzie to kilka dni trwało). Zjadłam śniadanie, wyjęłam zamrożone mięso na obiad i stwierdziłam, że dawno Tahini nie było – więc poszło na drugi ogień w kuchni. Chleb zdążył urosnąć i zaczął się piec. Dziecko się zbudziło – jeść, przebrać, pobawić, spać 😉 Zrobione – czas wystawić chlebek . O 10 jak dziecko wstało zajrzałam do internetu w celu inspiracji i znalazłam (pasta z nerkowców). Ja przepis autorki troszkę zmodyfikowałam i tak powstała słodko-ostra wersja pasty, którą Wam dziś przedstawię. Poza tym wieczorem planuję zrobić ciasto na spodzie z mąki orkiszowej i owoców goi :).

ZACZYNAMY

 

SKŁADNIKI:

• 170 g orzechów nerkowca
• 1-2 łyżki jogurtu
• 1 łyżeczka słodkiej papryki
• 2 ząbki czosnku
• Sól, pieprz czarny
• Sok z połowy cytryny

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1) Orzechy przepłucz w ciepłej wodzie, włóż do miski i zalej zimną wodą – wstaw do lodówki na co najmniej 4 godziny.

2) Po tym czasie odcedź orzechy, włóż do blendera lub malaksera i miksuj na najwyższych obrotach do momentu aż konsystencja będzie gładka. Pamiętaj aby robić przerwy (nie chcemy spalić sprzętu ).

3) Teraz już wystarczy, że dodasz jogurt, pieprz, sól, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz słodką paprykę.

Pasta jest cudowna zarówno sama, jaki i do kanapek z pomidorem i kiełkami. Jej kaloryczność wynosi – 68 kcal (15 g – 1 łyżka). U mnie dziś królowała na kolację wraz z kiełkami i pomidorem – 3 kromki chleba graham z ziarnami + pasta rozsmarowana, 3 plasterki pomidora i kiełki – 300 kcal

💓 SMACZNEGO 💓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *