Otrębowe pancakes z masłem orzechowym i kruszonym kakao

Od dziś wpisy będą wyglądać nieco inaczej – oprócz wartości odżywczych i makro pojawi się również wiek dziecka (msc w jakim dany posiłek można wprowadzić). Dodatkowo posiłek będzie oznaczony jako śniadanie/ II śniadanie/ obiad/ podiwczorek lub kolacja. Niektóre z przepisów są super zarówno na śniadanie jak i inny posiłek w ciągu dnia 🙂

Zaczynając przygodę z BLW chciałam przede wszystkim, aby to, co jemy było zdrowe i smakowało córce. W trakcie czytania książki (BLW – Bobas Lubi Wybór) na jakiś czas z mężem zdecydowaliśmy się na catering dietetyczny (różne firmy). Ja wybrałam catering Be Diet Ewy Chodakowskiej oraz polubiłam ich stronę. W trakcie dostarczania diety okazało się, że 6.01 catering zarówno mój jak i męża nie dostarcza posiłków na ten dzień (święto). Trzeba było coś wymyślić na cały dzień zarówno dla siebie jak i córki, bo od kilku dni stosowaliśmy wspomnianą metodę.

Na śniadanie wjechała frittata ze szpinakiem, pomidorem, pieprzem, solą (u nas dodatkowo z chilli i suszonymi pomidorami), mlekiem migdałowym oraz mozzarellą, a do tego sos jogurtowy i kromka chleba. Drugim zdrowym śniadaniem były warzywa z piekarnika z sosem jogurtowym – nie mogliśmy tej ilości przejeść i jeszcze na następny dzień zostało. Obydwa przepisy pojawią się w późniejszym czasie, a dziś chcę Wam przedstawić pomysł na obiad.

Ten posiłek był fenomenem zarówno dla nas jak i naszej córki. Przepis jest prosty i szybki w wykonaniu, a do tego placuszki są po prostu puszyste. Smakują świetnie same, ale również z dodatkiem masła orzechowego i kruszonego kakao są cudowne. Nic tylko robić i jeść. Mój mąż zjadł takich placuszków 12, ja 8, a 17 msc córka 5. Jadła tak, że aż jej się uszy trzęsły :).

Ja zadowolona, bez stresu mogłam sobie siedzieć obok i jeść swoją porcję i widzieć ile takie jedzenie sprawia radości dziecku. Szczęśliwe dziecko to szczęśliwy rodzic i na odwrót 🙂

Śniadanie/ II śniadanie/ obiad/ podwieczorek/ kolacja

Składniki (27 placuszków):

  • 200 g otrąb owsianych
  • 2 średnie banany
  • 3 jajka
  • 300 g jogurtu (u nas bałkański)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (lub sody – u nas się skończyła)
  • Oliwa z oliwek do smażenia (lub na patelni beztłuszczowej) – lekko posmarowałam pędzelkiem patelnię 2 razy, a potem smażyłam już bez tłuszczu.
  • Dodatkowo – masło orzechowe do posmarowania oraz kakao kruszone do posypania (tu ilość musicie ustalić wg własnych upodobań)

Sposób przygotowania:

1.     Do dużej miski wsypujemy otręby, dodajemy jogurt, jaja, banany. Całość najpierw mieszamy łyżką, a następnie blendujemy na w miarę jednolitą masę.

2.     Odstawiamy na 30 min, aby otręby napęczniały i masa zgęstniała. Po tym czasie dodajemy proszek do pieczenia (lub sodę).

3.     Smażymy do zarumienienia z dwóch stron (ja czekam aż pojawią się bąbelki i wtedy przekładam na drugą stronę). Układamy placuszki na talerz, smarujemy masłem orzechowym i posypujemy pokruszonym kakao.

Córce takie placuszki podałam z lukrem z erytrolu. Natomiast u nas z lukrem oraz kruszonym kakao, a o maśle orzechowym zapomniałam. Przypomniała sobie o nim dopiero na ostatnie dwa swoje placuszki. Dlatego z czystym sumieniem mogę Wam zdradzić, że obie wersje są pyszne.

Wersja z erytrolem i kruszonym kakao ok. 4g (6 placków) zawiera 364 kcal (B.: 14.4g; Tł.: 14.4g; Węgl.: 41.6g), natomiast ta z kruszonym kakao ok. 1g oraz masłem orzechowym ok. 3 g oraz erytrolem (2 placki) zawiera 137 kcal (B.: 5.5g; Tł.: 6.1g; Węgl.: 14.1g).

Reszta placków została pochłonięta przez męża na kolację wraz z warzywami z drugiego śniadania :). One natomiast zostały jeszcze na kolejny dzień 😀

2 komentarze

    • Kruszone kakao ostatnio można kupić w Rossmanie (np. Purella). Natomiast ja kupuję w sklepie ekologicznym. Jeśli chodzi o Gdynię (sklep Owsianka :))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *