Falafel – czyli kotleciki z ciecierzycy

     Po zrobieniu hummusu z przepisu Agnieszki Maciąg (link TU), który możemy użyć do chleba, warzyw oraz innego pieczywa przyszedł czas na wykorzystanie cieciorki w inny sposób – obiad. Tak oto kotleciki, które kiedyś nie miały dla mnie smaku nabrały sensu :).

Rozpływają się w ustach i ja chcę więcej :). Co najlepsze świetnie sprawdzają się, jako danie główne, II śniadanie bądź podwieczorek

II śniadanie/ obiad/ podwieczorek


Składniki:

  • 400 g hummusu zrobionego z przepisu
  • Drobno pokrojona cebula
  • Łyżka mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 2 łyżeczki koperku
  • Do smaku – pieprz, mielony kumin, sól oraz chilli (dla dorosłych – chyba, że Wasza pociecha lubi pikantniejsze :))
  • Masło Ghe do smażenia


Sposób przygotowania:

  1.  Hummus mieszamy z cebulą, mąką, koperkiem, pieprzem (kuminem – jeśli uważacie, że trzeba dać go więcej).

2.  Odstawiamy na około 20 minut, aby wszystkie składniki się połączyły. Jeśli uważamy, że masa jest za rzadka, dodajemy jeszcze trochę mąki.

3.  Formujemy kotleciki i smażymy na niewielkiej ilości masła do momentu, aż falafele przybiorą złoty kolor :). Najpierw smażymy dla swojej pociechy, a następnie dla Nas. Dzięki temu możemy doprawić swoje kotleciki jeszcze przed smażeniem (u mnie chilli oraz troszkę soli).

Takich kotlecików powinno wyjść 12 (4 dla pociechy i 8 dla nas)

Tego typu danie można podać z chlebkami pita i tzatziki 🙂 Lub innymi ulubionymi dodatkami.

Według wyliczeń dla jednej porcji falafeli wartość odżywcza wygląda następująco: 274 kcal (B.:13.3 g; Tł.: 4.1 g; Węgl.: 41.9 g)

Falafele Ali – bez dodatkowej ilości soli i mocnych przypraw

Nasze kotleciki z ciecierzycy – dodatek chilli oraz soli 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *